Wiosenne oczyszczanie

Przesilenie wiosenne to czas kiedy czujemy się słabi, zdekoncentrowani. Jak sobie poradzić z tzw. syndromem zmęczenia wiosennego?

Czas przesilenie wiosennego może być dla niektórych z nas trudnym okresem. To czas kiedy czujemy się niekomfortowo. Czujemy się wtedy zmęczeni, mamy mało energii, jesteśmy bardziej podatni na różne infekcje i przeziębienia, możemy cierpieć na bezsenność. Te wszystkie objawy lekarze nazywają syndromem zmęczenia wiosennego.
Przyczyny "zmęczenia wiosennego"
W okresie zimowym mniej czasu spędzamy na świeżym powietrzu, nasza aktywność fizyczna jest ograniczona. Nie jadamy zrównoważonych, zdrowych posiłków - jemy tłuściej, kaloryczniej i mamy ograniczony dostęp do świeżych warzyw i owoców. Dlatego w okresie przesilenia wiosennego, pomimo tego, że dni są coraz dłuższe, słońce coraz częściej się pojawia, możemy być rozdrażnieni. Nasz organizm nie jest przygotowany na przyjście wiosny. Jest osłabiony, brakuje mu energii.
Po okresie zimowym nasz organizm potrzebuje oczyszczenia. Chociaż robi to nieustannie, gdyż ma zdolność do samooczyszczenia przez wątrobę, nerki, pory skóry, oddech, możemy pomóc organizmowi w tym procesie, aby   przygotować go na intensywny okres letni.
Przygotowanie organizmu na okres wiosenno-letni wymaga kilku czynności, oto one:
1. Ogranicz słodycze i alkohol - są one źródłem toksyn, które zaburzają przemiany metaboliczne na poziomie komórkowym;
2. Ogranicz konserwanty. Czytaj etykiety produktów - to jakie konserwanty zawierają i wybieraj te z najmniejszą ich zawartością. Jedz posiłki z produktów nieprzetworzonych. Doprawiaj je świeżymi lub suszonymi ziołami. Unikaj kostek rosołowych;
3. Aktywnie spędzaj czas - biegaj, pływaj, spaceruj - to poprawia krążenie. W czasie aktywności fizycznej lub po niej pij wodę, aby uzupełnić płyny;
4. Pij miąższ aloesowy- regularne spożywanie aloesu pitnego pomaga zachować przez długie lata dobre zdrowie, siły witalne, młody wygląd. Aloes wpływa na prawidłową pracę układu trawiennego, utrzymuje skórę w dobrej kondycji, dodaje energii. Ma właściwości antyoksydacyjne. Miąższ aloesowy wspomaga właściwe funkcjonowanie układu odpornościowego organizmu;
5. Jedz żurawinę suszoną lub sok z żurawiny. Żurawina posiada dużą ilość witaminy C oraz ma właściwości przeciwutleniające. W owocach żurawiny znajdziemy znaczne ilości błonnika, karotenu, a także minerałów, takich jak: potas, fosfor, jod, magnez, żelazo czy sód;
6. Pijmy herbatę zieloną oraz herbatki ziołowe. Herbata zielona zawiera dużo antyoksydantów, chroniących nas przed wczesnym starzeniem się i nowotworami. Poprawia trawienie i obniża poziom cholesterolu, stymuluje ciśnienie krwi. Z kolei herbatki ziołowe dobrze działają na układ trawienny i dobry nastrój (np. herbatka z kwiatem aloesu).
Aby dobrze przygotować się to wiosny - poprawić samopoczucie i zdrowie - niezbędna jest zdrowa dieta, regularne posiłki i ruch.